ECOMUSEU FARINERA

Castelló d'Empúries

La Farinera de Castelló d'Empúries és una fàbrica de finals del segle XIX convertida en un ecomuseu que dona a conèixer l'evolució de la indústria farinera a Catalunya i el gran canvi que va experimentar la producció de farina durant la segona meitat del segle XIX.

L’Ecomuseu-Farinera s’aixeca sobre l’antic molí del mig, un dels tres molins que existien a la vila medieval de Castelló d’Empúries.

El seu aspecte actual, un gran edifici de tres pisos, i la maquinària que conté, són el resultat del procés d’industrialització que, al voltant dels anys 1860, va suposar la transformació tècnica i constructora de l’antic molí, que es va convertir en fàbrica.
Actualment, el seu excel.lent estat de conservació permet mostrar tot el procés de fabricació de la farina.

Des del 1997, l’Ecomuseu-Farinera és un dels museus que formen la xarxa del Sistema del Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya, una agrupació d’espais que rerodueixen el procés d’industrialització a Catalunya.