JOSEP ALGANS I COLLS

Figueres, 1966

Després de diplomar-se al Centre de la Imatge l'any 1990, l'exercici continuat com a fotògraf professional des de l’any 1997 l’ha portat a realitzar aquesta activitat tant en àmbits privats, a través de l’amplíssim ventall de possibilitats del reportatge social, com en institucions públiques de caràcter nacional amb tasques de protocol i seguiment de personalitats polítiques.

Encàrrecs com el llibre institucional Figueres en primera persona , l'exposició Els valors de la biblioteca itinerant per totes les biblioteques públiques de Catalunya, la recuperació del Fons Corney i la recerca sobre els Àlbums Rubaudonadeu del pioner de la instantània Josep Mº Cañellas, són, entre d'altres, algun dels seus treballs més rellevants.

Actualment combina el treball de fotògraf amb el de formador de fotògrafs i estudiant del Grau en Història de l'Art a l'UdG.