JOEL MINGUET

Barcelona, 1974

Actor, director, músic i docent. Al cinema ha participat en projectes com ara Trash (Carles Torres), Fàcil (Francesc Cànoves), La ciudad de los prodigios (Mario Camus) i Lone Wolves (Sergi Arnau).

A la televisió ha format part de projectes com ara La Señora (TV1), HKM (Cuatro), Hospital Central (Tele 5), Shopping i Cim de passions (Andorra Televisió).

A TV3 ha traballat en El cor de la ciutat, Jet Lag (T de Teatre), La memòria dels Cargols (Dagoll Dagom), Laberint d’ombres i Pop Ràpid.

Al teatre ha participat en projectes com ara Quina vida (Roger Pera), Esperant Gaspar (Anna Sarrablo), Lear i Ball Trampa (Carme Portacelli), Equipatge per al 2000 (La Cubana), Musiké (Ariadna Planas), El conte d’hivern (Òscar Molina), Pentateatre Atòmic Volum 3 (Iván Morales), Una pluja irlandesa (Josep Pere Peyró), Waikiki Honolulu (Paul Berrondo), Sota Zero (Carla Torres i Carles Mallol), L’Efecte (Sixto Paz), One Arm (Agustí Estadella), Human (Ana Mirtha Sariego) i Horitzons (Aleix Martínez).

Com a director, ha treballat a Besos, El don de arder, dones que estan canviant el món, El mal de la joventut, Nit de Moons, Mos de lletres, Per amor a la vida, El Tànger de Goytisolo, Casagemas, l’artista sota el mite, El calaix de les Milongas i Lorca.

A la ràdio ha participat en el programa El món a RAC1 sota la direcció de Cristina Puig i Joan Maria Pou. També és fundador i ha estat director de la companyia teatral I demà... més!

Premiat a millor actor a l’US Hollywood Int’l Golden Film Award 2019 i a l’Eastern Europe International Movie Awards 2020 per la pel.lícula Lone Wolves.