DALÍ, EL NEN A QUI LI AGRADAVA EL CIRC

INSCRIU-TE

INFORMACIÓ PRÀCTICA
Lloc: Circusland Besalú
Preu: Només per a socis prèvia inscripció
Horari: 10.00 h
Durada: 90 minuts

Circusland Besalú

AMFITRIONS

Amics dels Museus Dalí commemorem el Dia Internacional dels Museus amb una visita a Circusland a Besalú el 25 de maig. Es tracta de l’única institució patrimonial a Europa dedicada en exclusiva a la història de l’activitat i present circense. El seu Palau del Circ té per objectiu la recopilació, conservació, investigació, difusió i exhibició del llegat cultural que sobre el circ s’ha produït en el món des dels seus orígens.

Genís Matabosch, director del Festival Elefant d’Or, i Josep Playà, expert dalinià, ens acompanyaran en una visita única al museu del circ de Besalú.

Els inscrits podran gaudir d’un passeig per les tres plantes del museu i conèixer els orígens, la història i l’evolució dels 250 anys de circ. En Genís Matabosch ens mostrarà els tresors d’una col·lecció que inclou el circ miniatura més gran del món, un arxiu de cartells excepcional i gravats, col·leccions filatèliques, vestits, llibres i fotografies.

Al seu costat, en Josep Playà ens explicarà la fascinació de Dalí pel món de circ i les diverses obres artístiques que va dedicar a aquest gran espectacle.

D’aquell nen que als sis anys volia ser cuinera i als set volia ser Napoleó es conserven nombroses fotografies amb tota mena de disfresses. Li agradava el circ, el món dels clowns, dels trapezistes, de la màgia. Ja de gran, Dalí va declarar: “És més difícil actuar com a pallasso durant 40 anys que fer de pintor”.

Aquesta activitat només és per a sòcies i socis adults, prèvia reserva.

Dia Internacional dels Museus

Cada any des del 1977, l’ICOM (Consell Internacional dels Museus) organitza el Dia Internacional dels Museus, un moment excepcional per a la comunitat museística internacional.

L’objectiu del Dia Internacional dels Museus (DIM) és conscienciar sobre el fet que els museus són un mitjà important per a l’intercanvi cultural, l’enriquiment de les cultures, així com per al desenvolupament de la comprensió mútua, de la col·laboració i de la pau entre els pobles. Organitzats cada 18 de maig o al voltant d’aquesta data des de fa més de 40 anys, els esdeveniments i les activitats planejats per celebrar el DIM poden durar un dia, un cap de setmana o fins i tot tota la setmana. Cada vegada són més els museus per tot el món que participen en aquesta celebració mundial: l’any passat van ser 37.000 museus els que van prendre part a l’esdeveniment a 158 països i territoris.

«És més difícil actuar com a pallasso durant 40 anys que fer de pintor» Salvador Dalí

El tema d’aquest any, Museus per a l’educació i la investigació, subratlla el paper fonamental de les institucions culturals a l’hora de proporcionar una experiència educativa holística. Aquest dia advoca per un món més conscient, sostenible i integrador.

Gabor Palotai (Gabor Palotai Design), cèlebre per una filosofia de disseny avantguardista guardonada, ha prestat la seva destresa artística per crear un cartell visualment impactant i conceptualment profund que conté l’essència del tema. El pòster, sobre un sofisticat fons negre, mostra la icònica “M” de museu en diversos colors vibrants, simbolitzant el divers espectre de coneixements que els museus imparteixen al món. La composició abstracta és una metàfora visual del vast dipòsit d’informació que allotgen els museus, tot esperant ser explorat i compartit.

El Dia Internacional dels Museus, creat per l’ICOM i celebrat anualment el 18 de maig, serveix de plataforma mundial per promoure el paper dels museus a l’intercanvi i el desenvolupament culturals. Museus de tot el món uniran forces per organitzar esdeveniments, exposicions i programes educatius centrats en el tema, posant èmfasi en la inestimable contribució dels museus a la societat.

Els museus són centres educatius dinàmics que fomenten la curiositat, la creativitat i el pensament crític. El 2024, reconeixem la seva contribució a la investigació, proporcionant una plataforma per a l’exploració i la difusió de noves idees. Des de l’art i la història fins a la ciència i la tecnologia, els museus són espais vitals on l’educació i la investigació convergeixen per donar forma a la comprensió del món.

Inscriu-te

*Ara és el moment de fer-te soci

Dissabte

Entrades exhaurides