DALÍ I GALA. LA CASA HABITADA

Preu: Consulteu web

WEB
Fundació Gala Salvador Dalí

L’exposició fotogràfica Dalí i Gala. La casa habitada commemora el vint-i-cinquè aniversari de l'obertura al públic de la Casa Museu Dalí a Portlligat. S’inicia a la badia de Portlligat, davant la façana de la Casa Dalí, i finalitza a la part alta de l’Olivar, on hi ha el Garatge que utilitzaven els Dalí.

L’exposició mostra 19 reproduccions fotogràfiques dels Dalí en diferents espais exteriors de Portlligat, instantànies preses des de l’any 1930 fins al 1980. Els autors de les fotografies són: Batlles-Compte, Melitó Casals Meli, Juan Gyenes, Oriol Maspons, Pietro Pascuttini, Carlos Pérez de Rozas, Ricardo Sans i Robert Whitaker.

Amb aquest projecte expositiu es vol testimoniar l’atmosfera que hi havia en aquell indret quan Dalí i Gala hi vivien: una casa habitada, també en ocasions una escenografia, i per damunt de tot un taller, el sancta sanctorum de l’artista. Cada imatge va acompanyada d’un codi QR que dona accés a un àudio diferent en què es reprodueixen les paraules de Dalí sobre l’univers singular de Portlligat. Les veus són de Jordi Boixaderas, Rob Paterson i Eric Bonicatto.

La Casa de Portlligat és durant 52 anys l’única residència fixa de Salvador Dalí i Gala. És un gran taller immers en el paisatge, un lloc d’inspiració i creació. La història comença quan la parella es trasllada a viure a una barraca de 22 m2, que, com una estructura biològica, va creixent fins a convertir-se en la casa que visitem actualment, de 522 metres quadrats construïts juntament als patis i jardins, també visitables.

Ha concebut aquesta mostra Montse Aguer, directora dels Museus Dalí, juntament amb Rosa Maria Maurell i Maria Carreras, cap de documentació de la Fundació Dalí i membre del CED, respectivament.

Dimecres

Dijous