DALÍ I LA CIÈNCIA

WEB
Amics dels Museus de Catalunya

CONFERENCIANT

Els Amics dels Museus de Catalunya han programat una videoconferència dedicada la relació de Salvador Dalí i la Ciència, amb la historiadora Anna Pou. L’activitat, que es farà el 26 d’octubre a les 5 de la tarda, és oberta a tothom. Els Amics dels Museus Dalí tenen accés gratuït prèvia reserva.

L’artista nascut a Figueres assegurava que “encara que no sóc científic haig de confessar que els fenòmens de la ciència són els únics que guien constantment la meva imaginació”. Sempre s’ha identificat Dalí amb el surrealisme, tot i que aquesta etapa va ser superada ben aviat. En un dels seus manifests l’artista va afirmar que el seu pare ja no era Freud sinó Heisenberg, el fundador de la mecànica quàntica. Fou un apassionat de la física nuclear, la teoria de la relativitat, l’holografia, la cibernètica, l’estereoscòpia, les lents i els telescopis, la ciència ficció, la carrera espacial, els cotxes i l’aeronàutica, entre d’altres.  També va mantenir l’amistat amb científics com René Thom, el fundador de la Teoria de les Catàstrofes, i amb els descobridors de l’ADN. En morir, sobre la seva tauleta de nit hi havia el llibre What is life? d’Erwin Schrödinger.

Registre i accés

Per accedir a la conferència Salvador Dalí i la Ciència, a través de la plataforma Zoom, és obligatori fer la reserva en el formulari d'aquesta pàgina. El mateix dia de la conferència els inscrits rebran un correu amb l'enllaç de la connexió i instruccions. L’activitat es podrà seguir a través de l'ordinador, tauleta o telèfon mòbil. L'activitat és gratuita per als socis dels Amics dels Museus de Catalunya i dels Amics dels Museus Dalí. Per a no socis, el preu és de deu euros.

Inscriu-te

*Ara és el moment de fer-te soci

Dimecres
oct