EL NIÑO SECRETO DE LOS DALÍ

Durada: 90 minuts

Fitxa del llibre a Roca Editorial

PROTAGONISTES

El periodista i historiador José Angel Montañés és l’autor del llibre El niño secreto de los Dalí (Roca Editorial), una obra que relata una història inèdita sobre el matrimoni Dalí.

L'acte consistirà en un diàleg entre l'autor i el també periodista i estudiós dalinià Josep Playà, per aprofundir en aquesta història pràcticament desconeguda i que va tenir Cadaqués com el seu principal escenari. L'activitat és al Teatre Art i Joia de Cadaqués.

L'estiu de 1948, Salvador Dalí i Gala havien tornat de la seva estada de gairebé deu anys als Estats Units. El pintor volia iniciar una nova etapa i pintar obres religioses. Començà a pensar en la seva Madona de Portlligat. Gala serà la Verge i Joan Figueras i Oliveras, el petit de cinc anys, fill del seu amic Jaume, és l'escollit per fer de Nen Jesús. Això va motivar que passés moltes hores posant per al pintor i la parella li va acabar agafant afecte, tot i l'animadversió pública que mostraven els dos davant els nens.

A partir d'aquest estiu, Joan va començar, any rere any, a conviure amb els Dalí a la casa de Portlligat durant les seves etapes estiuenques. Dalí li ensenya a pintar, juga a les cartes i surt a pescar amb Gala, fa de model per al pintor, els acompanya en els seus viatges a Barcelona i està amb ells quan la parella rep amics com Walt Disney, els ducs de Windsor o l'ex rei Humbert de Savoia. I així durant gairebé 40 anys, fins que Gala mor en 1982 i Dalí es trasllada a viure a Púbol.

Aquesta activitat està subjecta a les recomanacions sanitàries i administratives que estiguin vigents el dia de la seva celebració.

Inscriu-te

*Ara és el moment de fer-te soci

Dissabte
oct