DALÍ, LA MÚSICA I ELS MÚSICS

Preu: Gratuïta inscripció recomanada
Durada: 60 minuts

CONFERENCIANT

Amics dels Museus Dalí ens unim a la celebració del Dia Europeu de la Música el 21 de juny. Aquesta festivitat va començar a França el 1982 amb La Fête de la Musique el dia del solstici d'estiu i es va instituir com a celebració europea el 1985, Any Europeu de la Música. Aquesta jornada els músics van ser convidats a sortir als carrers del país en un esdeveniment gratuït l'objectiu del qual ja des dels seus inicis era donar visibilitat a diferents pràctiques musicals.

La nostra proposta per el Dia Europeu de la Música de 2024 se centra, com no, amb la passió de Salvador Dalí per la música. Des de ben jove, va tenir una profunda relació amb la música, tant clàssica com moderna. Des de Bach i Wagner al jazz, pop i punk; del flamenc a les sardanes, també va fer una òpera i col·laborà amb músics tan diferents com Paco Ibáñez, Alice Cooper o Sun Ra, sense oblidar la seva llarga relació amb la gran estrella del glam Amanda Lear

Apassionat pel rock, presumia de la camisa que Elvis Presley li va regalar, com també li agradava endossar la jaqueta de Mick Jagger, músics als quals idolatrava. Va fer escenografies i vestuaris operístics per al Metropolitan de Nova York, ballà amb Manitas de Plata i la Chunga, cantà amb Lorca, Gainsbourg o Trenet. Músics com Zappa, Prince o Depeche Mode utilitzaren les seves pintures a les portades dels discs, que Dalí dissenyà per a molts altres compositors.

Apassionat pel fonògraf durant la seva joventut, més endavant es convertí en assidu dels clubs nocturns com el Tarantos, el Jamboree o Maddox, i va fer el logo d'una famosa discoteca, Le Rachdingue.

Dalí va ser dels primers a eliminar les distincions entre l’alta i la baixa cultura, considerant la música clàssica o experimental tan important com la popular.

Aquesta conferència anirà a càrrec de la historiadora d’art Anna Pou. Aforament limitat.

Inscriu-te

*Ara és el moment de fer-te soci

Divendres
jun