Resseguim la ruta «Nadal a Figueres: il·luminats per Dalí»

04.01.2021

Els Amics dels Museus Dalí hem estrenat temporada 2021 amb una visita exclusiva per a socis a la ruta Nadal a Figueres: il·luminats per Dalí aquest diumenge 3 de gener.

Hoechst, una empresa farmacèutica alemanya, va encarregar al pintor figuerenc Salvador Dalí il·lustrar felicitacions de Nadal durant dinou anys seguits. L'empresa enviava aquestes composicions als seus clients, metges i farmacèutics.

Per fer aquestes felicitacions, l'artista va escollir un element comú i universal per a totes elles: l'avet, que és un element tradicional tant a Europa com als Estats Units i, per tant, podia ser entès arreu. Ara bé, ell no dibuixa arbres convencionals, sinó que hi posa el seu toc personal.

“Les felicitacions són com petites cròniques de cada any i temporada”… “El motiu central és l'avet, amb diferents decorats, amb branques d'ales, campanes o cues de bacallà, i en les composicions apareixen també papallones, triades "per la seva simetria", segons explicava Antoni Pitxot, primer director dels Museus Dalí i amic íntim del pintor.

De les dinou postals de Nadal que va fer el pintor, dotze estan representades en llums de Figueres.