Els Amics dels Museus ajornem les nostres activitats

31.10.2020

Els Amics dels Museus Dalí, atenent les mesures adoptades per les autoritats sanitàries per fer front a la pandèmia de la Covid-19, hem ajornat la visita a l’exposició Pintar, crear, viure. Dones artistes a l'Alt Empordà (1830-1939) al Museu de l’Empordà de Figueres  prevista per al 7 de novembre.

Aquesta és la tercera activitat que ajornem davant de l’actual situació sanitària i les mesures adoptades per controlar els efectes de la segona onada de la Covid-19. De totes maneres, quan sigui possible, tornarem a programar-les d’acord amb mesures que s’estableixin.

Les dues primeres activitats ajornades varen ser la visita a l’església de Sant Pere de Figueres i la conferència Dalí, la religió i l'església de Sant Pere que havien de pronunciar la historiadora de l'art i Doctora en Humanitats Mariona Seguranyes i l'estudiós i periodista Josep Playà al temple on Dalí va ser batejat i on es va celebrar la cerimònia dels seu enterrament. Dos actes inclosos en la celebració del Mil·lenari de la parròquia de Sant Pere.

Pintar, crear, viure. Dones artistes a l'Alt Empordà (1830-1939) és una mostra comissariada per l’escriptora i periodista Cristina Masanés, que presenta al Museu de l'Empordà trenta-una dones artistes de la comarca o vinculades, nascudes entre 1830 i 1939, que es poden redescobrir a través d'un centenar obres.

De moment, i sempre que les circumstàncies ho permetin, mantenim la darrera activitat programada per a aquest mes, el dia 20. Serà la presentació del llibre El niño secreto de los Dalí del periodista i investigador  José Ángel Montañés, al Cercle Sport Figuerenc.

Els Amics dels Museus seguirem atents a la situació sanitària per estudiar possibles nous canvis a la nostra programació.