diumenge, 4 d’octubre de 2020

Descobrim la història dels exteriors de la Casa Museu Dalí a Portlligat

Els exteriors de la Casa Museu Dalí de Portlligat han estat els protagonistes de la visita organitzada pels Amics dels Museus Dalí aquest diumenge.

Detall de la piscina de la Casa Museu.

Dos grups de socis, acompanyats per la historiadora de l'art i Doctora en Humanitats Mariona Seguranyes i l'estudiós i periodista Josep Playà, han recorregut el pati i l'olivar del recinte on Salvador Dalí va realitzar diferents accions artístiques. Dos espais carregats d'elements molt presents a la seva obra i on habitualment rebia els seus convidats.

El Crist de les Escombraries a l'olivar de la Casa Museu.

A més, les vistes d'aquests exteriors varen ser font d'inspiració permanent per al pintor que va viure i treballar a la casa fins que el 1982, amb la mort de Gala, va fixar la seva residència al Castell de Púbol.

L'espai està ple d'elements habituals en l'obra daliniana.

Salvador Dalí va ser un gran defensor de la preservació d'aquest espai natural mostrant-se decididament contrari, entre d'altres, a la construcció d'un port nàutic i on també va poder salvar les oliveres de la glaçada de 1956. Les mateixes que encara els visitants de la Casa Museu poden gaudir avui en dia.

Els socis que han participat en aquesta activitat a Portlligat.