Descobrim la història dels exteriors de la Casa Museu Dalí a Portlligat

04.10.2020

Els exteriors de la Casa Museu Dalí de Portlligat han estat els protagonistes de la visita organitzada pels Amics dels Museus Dalí aquest diumenge.

Dos grups de socis, acompanyats per la historiadora de l'art i Doctora en Humanitats Mariona Seguranyes i l'estudiós i periodista Josep Playà, han recorregut el pati i l'olivar del recinte on Salvador Dalí va realitzar diferents accions artístiques. Dos espais carregats d'elements molt presents a la seva obra i on habitualment rebia els seus convidats.

A més, les vistes d'aquests exteriors varen ser font d'inspiració permanent per al pintor que va viure i treballar a la casa fins que el 1982, amb la mort de Gala, va fixar la seva residència al Castell de Púbol.

Salvador Dalí va ser un gran defensor de la preservació d'aquest espai natural mostrant-se decididament contrari, entre d'altres, a la construcció d'un port nàutic i on també va poder salvar les oliveres de la glaçada de 1956. Les mateixes que encara els visitants de la Casa Museu poden gaudir avui en dia.