Sortida per visitar els jardins de la Casa Museu de Portlligat el 4 d’octubre

22.09.2020

Els Amics dels Museus Dalí hem programat una visita a l'exterior de la Casa Museu Dalí a Portlligat per al 4 d'octubre, exclusiva per als socis de l'entitat. El recorregut es farà només pel pati i els jardins, les zones més desconegudes però molt importants per a Salvador Dalí.

L'actual casa-museu va ser l'únic habitatge estable de Salvador Dalí, el lloc on va viure i treballar habitualment fins que el 1982, amb la mort de Gala, va fixar la seva residència al Castell de Púbol. Es va obrir al públic com espai museístic l'any 1997.

El mes de juny de 2014, la Fundació Gala-Salvador Dalí va ampliar la visita amb una nova zona de 2.400 metres quadrats a l'olivar de la casa. Salvador Dalí va concebre especialment els patis, però també l'olivar, com la part pública de la casa on rebia els seus admiradors. Per tant, la visita d'aquesta part de la casa apropa el visitant a l'experiència de totes aquelles persones que, en vida de Dalí, hi eren rebuts per l'artista les tardes d'estiu.

L'artista desenvolupà nombroses accions artístiques, sobretot de caràcter efímer, que convertiren la casa en un centre de producció cultural permanent i, l'olivar, en una extensió del taller.

La visita del 4 d'octubre, a tres quarts de 10 del matí, és exclusiva per als socis dels Amics dels Museus Dalí. Donades les actuals circumstàncies, s'ha establert un protocol de seguretat amb motiu de la Covid-19. Per tant, serà obligatori l'ús de mascareta, es prendrà la temperatura a l'entrada i es disposarà de gel hidroalcohòlic. El grup serà d'un màxim de deu persones.

Per reserves podeu enviar un correu electrònic a amics@fundaciodali.org i trucar al telèfon 972 677 520 (Dimarts i dijous, de 9 a 14 hores). Podeu deixar un missatge a la bústia de veu. Les places s'assignaran per ordre de reserva.