Estrenem la Ruta Dalí a Figueres

09.09.2020

Els Amics dels Museus Dalí estrenarem la nova Ruta Dalí de Figueres el 20 de setembre vinent. Aquest projecte es va presentar el mes de març passat i, a partir dels pròxims mesos, entrarà a formar part de les propostes turístiques de la ciutat a través de l'Associació de Guies de Figueres.

Una quarantena de panots en forma de formiga guien els visitants de la ciutat fins al Teatre Museu, passant pels diversos espais singulars en la vida del figuerenc més il·lustre.

La ruta té dos punts de partida, l'estació de tren convencional i a l'oficina de turisme de la Casa Empordà, que s'unifiquen a la plaça de la Palmera per continuar per les cases de la família Dalí, la Rambla, el Museu del Joguet i l'església de Sant Pere, fins a arribar al Teatre – Museu.

La proposta ha estat impulsada pels Amics, desenvolupada per l'arquitecta Missé Coll i el dissenyador Jordi Palmada, i es va recuperar fa dos anys amb motiu del vint-i-cinquè aniversari de l'entitat. Compta amb el suport de l'Ajuntament de Figueres, la Fundació Gala – Salvador Dalí i l'Associació de Guies de Figueres. També amb l'assessorament d'estudiosos de l'artista, com la historiadora de l'Art Mariona Seguranyes i el periodista Josep Playà.

La visita del 20 de setembre, a tres quarts d'11 del matí, és exclusiva per als socis dels Amics dels Museus Dalí. Donades les actuals circumstàncies, s'ha establert un protocol de seguretat amb motiu de la Covid-19. Per tant, serà obligatori l'ús de mascareta, es disposarà de gel hidroalcohòlic i es prendrà la temperatura als participants abans de començar. El grup serà d'un màxim de 14 persones. El punt de sortida serà davant de l'estació de tren convencional.

Per reserves podeu enviar un correu electrònic a amics@fundaciodali.org i trucar al telèfon 972 677 520 (Dimarts i dijous, de 9 a 14 hores). Podeu deixar un missatge a la bústia de veu. Les places s'assignaran per ordre de reserva.