dissabte, 6 de juny de 2020

Mariona Seguranyes presenta cinc anys a la recerca a «Realisme(s) a Catalunya (1917-1936)»

Aquest disssabte, els Amics dels Museus hem recorregut virtualment l'exposició Realisme(s) a Catalunya (1917-1936). Del Picasso clàssic al Dalí surrealista de la mà de la seva comissària Mariona Seguranyes.

A la primera videoconferència de la nostra història com a entitat, la historiadora de l'Art i doctora en Humanitats ens ha endinsat en aquesta mostra fruit de cinc anys de recerca. Recull pintures dels mateixos Picasso i Dalí, junt amb altres peces d'artistes com Joaquim Sunyer, Alfred Sisquella, Josep de Togores, Ángeles Santos o Joan Miró, i és una iniciativa dels Museus de Sitges, el Museu de Valls i el Museu de la  Garrotxa, impulsada a través de la Xarxa de Museus d'Art de Catalunya.

La videoconferència ha comptat amb el suport tecnológic de la Fundació Dalí.

La mostra, que es pot veure fins aquest diumenge a Olot, relata les trobades i divergències dels creadors catalans entre el final de la Primera Guerra Mundial i l'esclat de la Guerra Civil espanyola, sacsejats per les grans transformacions socials i polítiques del moment.