Dalí i Gala en dues mostres a la Provença

25.06.2020

Fins al 15 de novembre d'enguany es podrà visitar una doble mostra dedicada a Gala i a Salvador Dalí als Baus de Provença, a uns 300 km de Figueres: d'una banda torna a obrir les seves portes l'exposició digital immersiva Dalí. L'enigma sense fi que es va inaugurar el 6 de març passat i va tancar temporalment a causa del Covid-19. De l'altra, el 25 de juny s'ha inaugurat l'exposició d'una trentena de fotografies de gran format sobre Gala als jardins del Castell de la localitat, amb el títol Gala Dalí: la musa surrealista. Ambdues han estat produïdes per CulturEspaces i han comptat amb la col·laboració de la Fundació Dalí.

Una trentena de fotografies en blanc i negre repassen cinquanta anys de la vida trepidant de Gala (1894-1982). Retratada pels grans mestres de la fotografia com Man Ray o Cecil Beaton, va formar part dels cercles intel·lectuals i artístics de la primera meitat del s. XX i hi va deixar petjada. Participa en el procés creatiu de Salvador Dalí i la seva mirada queda immortalitzada en teles com Galarina o Leda Atòmica. El seu caràcter singular forja la llegenda d'aquesta parella artística, una llegenda a la qual el medi fotogràfic va contribuir substancialment.