Les obres provinents de Moscou arriben a Figueres amb mesures excepcionals de seguretat després d'haver-les vist mig milió de persones

01.04.2020

La segona expedició de les obres de Salvador Dalí que formaven part de l'exposició Salvador Dalí. Magic Art celebrada al Centre Manège de Moscou ha arribat aquest dimecres 1 d'abril.

La mostra es va haver de clausurar una setmana abans del previst a causa de la crisi sanitària, concretament el dia 16 de març. La Fundació Dalí, la fundació russa The Link of Times i el Museu Fabergé han pres mesures excepcionals de seguretat tant per als equips professionals involucrats en el desmuntatge i trasllat com per les mateixes obres. El dispositiu internacional especial que es va posar en marxa ha conclòs avui amb èxit.

Aquests dies s'ha parlat de solidaritat entre museus i aquest procés n'és una bona mostra. La coordinació entre la fundació The Link of Times, el Museu Fabergé, el Museo Reina Sofía de Madrid i la Fundació Dalí ha estat cabdal per poder dur a terme l'operatiu de retorn de les obres. La institució russa ha incrementat el nombre de restauradors-conservadors per tal d'organitzar el desmuntatge i totes les tasques que hi van associades, davant la impossibilitat que els restauradors-conservadors dels dos museus hi poguessin viatjar.

Els organitzadors The Link of Times i el Museu Fabergé han informat que l'exposició dedicada a Salvador Dalí ha estat la més popular dels darrers anys a tota Rússia amb una mitjana diària de 10.000 visitants. La xifra total després de cinquanta dies d'obertura és de més de 500.000 visitants.