Petit Format per conéixer 'Explosició de fe mística en el centre d'una catedral'

02.03.2020

Els Amics dels Museus Dalí vam gaudir, aquest diumenge 1 de març, d'una visita de petit format a l'obra Explosió de fe mísitica en el centre d'una catedral.

En aquests moments està exposada fora de l'ubicació original d'on només es pot veure el seu reflexe i es mostra com una de les obres protagonistes dins de l'itinerari rafaelesc on també destaquen les altres obres que hem estudiat que son Poesia d'Amèrica i Galarina.

Segons el monogràfic Salvador Dalí - Rafael, consultable a la pàgina de la Fundació Gala - Salvador Dalí, "a la tela, de grans dimensions, hi veiem la imatge de la basílica de Sant Pere del Vaticà, on s'alça la figura nebulosa d'una verge, que coincideix amb la figura central de L'ascensió de santa Cecília. Aquesta obra és un exemple més de com Dalí reinterpreta el mateix subjecte en les seves obres al llarg del temps, en aquest cas, basant-se en Santa Caterina d'Alexandria de Rafael. Així, es conserva el dibuix amb llapis del rostre de santa Caterina sobre una làmina plàstica, realitzat amb l'ajuda d'una quadrícula a partir de la mateixa imatge impresa en un llibre de Rafael".