dilluns, 10 de febrer de 2020

Poesia d'Amèrica, visita de petit format

Un grup de socis dels Amics dels Museus Dalí ha gaudit de la visita de petit format a l'obra Poesia d'Amèrica aquest diumenge 9 de febrer.

Amics dels Museus Dalí, juntament amb l'Anna García en un moment de la visita.

Aquesta pintura també ens mostra la gran influència que Salvador Dalí va rebre de Rafael i s'emmarca dins l'itinerari d'inspiració rafaelesca.

Com s'explica en el Catàleg Raonat, Dalí pinta aquest oli als Estats Units, a Monterrey, Califòrnia, l'any 1943. El paisatge és una barreja de la plana de l'Empordà i el cap de Creus i, el seu present, els grans deserts americans. Apareix la pell d'Àfrica al fons sobre la torre del temps, amb el rellotge que marca l'hora i els atletes —jugadors de rugby americà— amb el simbolisme vertical, entre ambdós, de l'ampolla de Coca Cola, el telèfon negre, enquistat a l'ampolla, del qual es despenja una gran taca negra viscosa que cau en un drapatge blanc que subjecten els atletes. La taca negra ha estat fruit de diverses interpretacions, una de les quals considera que és la representació del problema racial americà. Realitzada durant l'etapa americana, és una anticipació de les noves actituds culturals del segle XX, especialment del pop art.

La visita ha estat guiada per l'Anna García del Servei Educatiu de la Fundació Gala-Salvador Dalí.