Els Amics visitem l'exposició 'El país dels cuiners. De Ca la Teta a elBulli'

27.06.2019

Un grup de socis dels Amics dels Museus Dalí hem visitat l'exposició El país dels cuiners. De Ca la Teta a elBulli el dissabte 22 de juny, una mostra es pot veure fins el 15 de setembre al Museu de l'Empordà. De la mà d'Anna García, guia de Figueres, hem gaudit d'una visita comentada molt amena i agradable que ens ha transportat en un recorregut per la història de Figueres i la comarca a través de la cuina i l'art.

Després de visualitzar el context històric, gatronòmic i creatiu de la zona ens hem endinsat en els tres eixos principals que vertebren la mostra: El celler de Ca la Teta (Hotel Duran), l'Hotel Empordà (Motel) i elBulli. Hem redescobert com aquests establiments han estat espais creatius, de reflexió i creació i es denota amb les relacions que s'han establert entre els artistes i cadacun dels espais emblemàtics.

Per una banda, el celler de la Ca la Teta, Hotel Duran, relacionat amb Salvador Dalí; el Motel, Hotel Empordà, amb Josep Pla; i, per acabar, l'afinitat entre elBulli i els artistes més avantguardistes com Richard Hamilton o Miquel Barceló.

L'exposició ens ha endinsat en la historia d'aquests tres establiments com a punts principals, però també fa un repàs d'altres locals que van tenir certa importància en unes dècades on la cuina empordanesa adquiria un gran valor juntament amb els productes de la terra com l'Aigua de Vilajuïga. Una trajectòria que encara avui en dia manté la continuïtat i reafirma l'essència de la gastronomia empordanesa.