Visitem les dues exposicions fotogràfiques dalinianes a Perpinyà

04.03.2019

Els Amics dels Museus Dalí hem visitat, aquest dissabte 2 de març, les dues exposicions dedicades a Salvador Dalí com a homenatge al 30è aniversari de la seva mort.

Duran tot el dia hem gaudit de la companyia de Jean Casagran comissari de les exposicions, amb qui hem fet unes visites poc convencionals ja que moltes de les fotografies eren ben conegudes pels Amics. Ens ha explicat diferents anècdotes relacionades tant amb els fotògrafs com amb les fotografies i el seu contingut.

Al convent dels Mínims l’exposició està instal.lada a l’Espai Dalí que celebra 20 anys d’existència ja que es va inaugurar el gener de 1999. L’exposició rep el nom d’Homenatge a Dalí i és un recull de material de grans fotògrafs  com Robert Whitaker, Francesc Català Roca, Marc Lacroix, Jean-Pierre Leloi, Pierre Boulat i Jean-Marie Perrier que van aconseguir immortalitzar Salvador Dalí. Són unes  quaranta imatges d'alta qualitat, del fons fotogràfic creat a través de les diferents exposicions que s’hi ha fet durant aquests vint anys i ens mostra un Salvador Dalí sempre disposat a captar l'atenció de l'objectiu

En paral.lel a aquesta exposició hi ha el recull de trenta retrats exposats a la seu del diari Indepéndant on s'ensenya la cara més quotidiana de l’artista. És l’exposició Dalí vist pels fotògrafs de l’Indépendant i els autors de les fotografies son els mateixos fotògrafs del diari fetes entre els anys cinquanta i vuitanta a Perpinyà, Ceret i sobretot Portlligat.