La conferència 'Dalí també pintava al futbol' sorprèn el públic

25.03.2019

Els Amics dels Museus Dalí i la Unió Esportiva Figueres vam gaudir aquest dijous al vespre d'una conferència que va recollir aspectes poc coneguts de la relació de Salvador Dalí amb el món del futbol.

Josep Playà, estudiós i periodista, va marcar un itinerari cronològic dels diferents moments en què Salvador Dalí va relacionar-se amb el món del futbol ja fos amb petits dibuixos al marge dels llibres escolars, com retrats de futbolistes i altres personalitats com Met Miravitlles, i fins als encàrrecs d'obra més importants.

Es va poder gaudir de projecció de fotografies i obres artístiques, algunes poc conegudes o que no es solen veure habitualment. Es va parlar de diferents anècdotes que van ajudar a descobrir un món poc conegut del l'artista empordanés. L'alcalde de Figueres, Jordi Masquef, va cloure l'acte.

L'activitat està emmarcada dins dels actes de la celebració del centenari de la Unió Esportiva Figueres i va tenir un seguiment notable tant de socis dels Amics dels Museus Dalí com de seguidors de la Unió Esportiva Figueres.