El Museu de l'Empordà acull l'exposició inèdita 'Els Dalí de Figueres. La família, l'Empordà i l'art'

02.05.2018

El Museu de l'Empordà de Figueres acull l'exposició Els Dalí de Figueres. La família, l'Empordà i l'art, comissariada per la historiadora de l'Art i doctora en Humanitats Mariona Seguranyes. Aprofundeix en les vides dels familiars del figuerenc més universal a través de diversos materials inèdits, i posa al descobert la complexitat dels Dalí i de les seves relacions.

L'exposició Els Dalí a Figueres. La família, l'Empordà i l'art teixeix la vida i l'obra d'un artista únic i sorprenent, la trajectòria del qual és impossible d'entendre sense conèixer les seves arrels, el seu entorn familiar, el seu paisatge. A través de 135 peces, entre les quals, hi ha 13 olis sobre tela, 27 dibuixos i 62 documents originals, com ara manuscrits, cartes i fotografies, l'exposició reconstrueix el relat de les vides de Dalí i els seus familiars: la relació amb el pare, Salvador Dalí Cusí; amb la mare, Felipa Domènech Ferrés, i amb la germana, Anna Maria Dalí.

La mostra està comissariada per la historiadora de l'Art i doctora en Humanitats Mariona Seguranyes, qui durant  quatre anys ha dut a terme una recerca exhaustiva de la figura de l'artista i els arxius de la seva família, després de rebre l'encàrrec de l'Ajuntament de Figueres per redactar el projecte museològic de la casa natal de Salvador Dalí.

L'exposició Els Dalí a Figueres. La família, l'Empordà i l'art, que es podrà veure fins al 4 de novembre al Museu de l'Empordà, consta de tres àmbits expositius: un dedicat al pare, el notari Salvador Dalí Cusí, una figura clau per entendre la vida del pintor; un segon àmbit dedicat a la constel·lació femenina que envoltava la figura de Salvador Dalí, i un últim àmbit, dedicat a la germana, Anna Maria Dalí, la memòria de la família.

Una part important dels documents relacionats amb Salvador Dalí Cusí s'exposen per primera vegada i posen a la llum la seva àmplia trajectòria professional i intel·lectual. També per primera vegada s'exposen les cartes entre

Es tracta d'una exposició on els documents i fotografies tenen la mateixa vàlua que les obres i totes elles es conjuren per explicar la història “secreta” dels Dalí.

Us recordem que els Amics dels Museus Dalí hem programat una visita a aquesta mostra pel dissabte 26 de maig a les 11 del matí. Tindrem l'oportunitat de gaudir d'una guia excepcional, la comissària de la mostra  Mariona Seguranyes que també es membre de la Junta dels Amics dels Museus Dalí.

A més, el 14 de juny, el Teatre - Museu Dalí acollirà una conversa entre Mariona Seguranyes i el periodista i estudiós Josep Playà sobre el llibre Els Dalí de Figueres i l'entorn de la família del pintor.

Ja hem obert les inscripcions per a poder assistir-hi. Podeu fer-ho enviant un coreu electrònic a amics@fundaciodali.org o bé al telèfon de l'associació, 972 677 520.