Visita comentada a l’exposició 'Agustí Centelles: Retrats de Guerra' al Museu de l'Empordà

14.03.2018

Els Amics dels Museus Dalí hem programat una visita comentada a l’exposició Agustí Centelles: Retrats de Guerra que s’exposa al Museu de l’Empordà. Serà el dia 24 de març,  a les 11 del matí.

L’exposició Retrats de Guerra presenta una col·lecció de còpies d’autor que la Fundació Vila Casas va adquirir l’any 2010 dels descendents del primer fotoperiodista català, Agustí Centelles (València, 1909 - Barcelona, 1985) i que, actualment, estan custodiades per l’Arxiu Fotogràfic de Barcelona.

La mostra, que abasta els primers anys de la Guerra Civil, s’estructura en cinc capítols diferenciats temàticament segons la condició dels personatges retratats: el president Companys, polítics, militars, dirigents revolucionaris i ciutadans.

Daniel Giralt-Miracle, comissari de l’exposició, destaca l’olfacte periodístic de l’autor, que era capaç de detectar l’instant i, si calia, col·locar-se a primera línia, a més de la seva gran cultura visual.

Forma part d’aquesta cultura visual la seva afició al cinema; les seves fotografies mostren uns enquadraments i punts de vista determinats, així com un tractament expressionista de la llum i la voluntat de seguir una narrativa visual mitjançant sèries temàtiques de fotografies.

Les places són limitades. Per apuntar-vos podeu trucar al 972 677 520 o enviar un correu a amics@fundaciodali.org