dimarts, 13 de febrer de 2018

Els Amics dels Museus Dalí coneixen l'obra 'Figura de Perfil'

Els Amics dels Museus Dalí varem organitzar, diumnege dia 1, una nova Visita de Petit Format a l’obra Figura de Perfil, recentment adquirida per la Fundació Gala-Salvador Dalí.

Aquesta oli es troba a la Sala de les Lògies del Teatre -Museu Dalí de Figueres, on està exposada amb 4 obres més que recreen l’exposició que va fer Salvador Dalí, de manera individual, a les Galeries Dalmau el novembre de 1925.

Els participants de la Visita de Petit Format amb la Figura de Perfil

La gran característica, deixant apart la part pictórica que permet veure l'estil de l'artista abans d'unir-se al grup dels surrealistes, és que aquesta obra va ser adquirida per 500 pessetes pel farmacèutic i amic de la família Joaquim Cusí i Furtunet i mai més no va torna a ser exhibida, fins que la Fundació Dalí la va comprar a la subhasta del 2 de març del 2017 a la casa Bonham’s de Londres. Fins aleshores, se’n tenia constància a partir d’una reproducció en blanc i negre publicada a la revista Atlántico el 1929.

L’exposició que es titula Salvador Dalí, aprenent de pintor es pot veure fins a finals del 2018 al Teatre - Museu Dalí de Figueres.