Els Amics dels Museus Dalí coneixen l'obra 'Figura de Perfil'

13.02.2018

Els Amics dels Museus Dalí varem organitzar, diumnege dia 1, una nova Visita de Petit Format a l’obra Figura de Perfil, recentment adquirida per la Fundació Gala-Salvador Dalí.

Aquesta oli es troba a la Sala de les Lògies del Teatre -Museu Dalí de Figueres, on està exposada amb 4 obres més que recreen l’exposició que va fer Salvador Dalí, de manera individual, a les Galeries Dalmau el novembre de 1925.

La gran característica, deixant apart la part pictórica que permet veure l'estil de l'artista abans d'unir-se al grup dels surrealistes, és que aquesta obra va ser adquirida per 500 pessetes pel farmacèutic i amic de la família Joaquim Cusí i Furtunet i mai més no va torna a ser exhibida, fins que la Fundació Dalí la va comprar a la subhasta del 2 de març del 2017 a la casa Bonham’s de Londres. Fins aleshores, se’n tenia constància a partir d’una reproducció en blanc i negre publicada a la revista Atlántico el 1929.

L’exposició que es titula Salvador Dalí, aprenent de pintor es pot veure fins a finals del 2018 al Teatre - Museu Dalí de Figueres.