Sortida culttural al Museu de Montserrat

23.10.2017

Els Amics dels Museus Dalí varen visitar, el 21 d'octubre passat, el Museu de Montserrat on es troben obres de Picasso, Monet, Metzinger, Degas i també Dalí. Durant el segle XIX el monestir fou destruït i suprimit i va perdre tot el seu patrimoni històric. Tot el que es troba actualment al Museu de Montserrat és fruit de noves adquisicions i de donacions particulars en un ambient de recuperació i de presència significativa en la societat catalana amb irradiació europea i mundial.

A la tarda, es va gaudir d'una visita guiada al Monestir de Santa Cecília de Montserrat, datat del segle XI i que, actualment, acull l'obra de Sean Scully un dels artistes contemporanis amb més renom internacional. És un lloc amarat de significat espiritual, històric i artístic, nascut fa més de mil cent anys, quan tot just Catalunya germinava en el marc de l'Europa carolíngia. L'església romànica, restaurada entre 2013 i 2015 per la Diputació de Barcelona i embellida amb l'art de Sean Scully, ha esdevingut un exemple de la confluència entre cristianisme i art d'avantguarda del més alt nivell.