Presentació 'Dalí i Barcelona' de Ricard Mas sota la cúpula del Teatre - Museu Dalí de Figueres

29.09.2017

El proper dimecres 4 d’octubre es presentarà el llibre Dalí i Barcelona de Ricard Mas sota la cúpula del Teatre – Museu Dalí de Figueres a dos quarts de vuit del vespre.

L’escriptor, historiador de l’art i crític i llicenciat en filosofia i lletres per la Universitat Autònoma de Barcelona analitzarà la relació de Dalí amb Barcelona, un fet que no ha estat gaire estudiat i que explica de forma extensa i documentada.

Els primers capítols, més analítics, sintetitzen i revisen l'obra de Dalí: exposicions, conferències, orígens familiars... La segona meitat, més vivencial, desplega un seguit d'experiències i relacions amb diversos sectors de la societat barcelonina: l'espectacle, l'ecosistema de l'art, la sanitat i l'Hotel Ritz, entre d’altres.

Ricard Mas Peinado (Sabadell, 1966) està especialitzat en la vida i l’obra de Salvador Dalí, avantguardes històriques i història del videojoc. Ha comissariat, entre d’altres exposicions, L’art de falsificar (1997), Èczema. Del textualisme a la postmodernitat (2002), Dalí. Una vida de llibre (2004), Tres mestres del videojoc (2006), El Cadaqués de Picasso (2010), L’arxiu del corresponsal de guerra. Col·lecció Plàcid Garcia- Planas (2013), Guillermo Cervera. Bye bye Kabul (2013) i Catalunya Creativa (2014). Publica periòdicament als setmanaris El Temps i Time Out Barcelona.

Ha publicat entre d’altres llibres, Qui no anuncia no ven! Els artistes catalans i la publicitat 1888-1929 (Barcelona: Parfisal, 2002), Univers Dalí: 30 recorreguts per la vida i l’obra de Salvador Dalí (Barcelona: Lunwerg, 2003), La pintura espanyola: nuevas tendencias (Barcelona: Arte Carroggio, 2007), Dalí. Les mil i una nits (Barcelona: Enciclopèdia Catalana, 2014) i Dalí i Barcelona (2017).

Per a més informació i reserves truqueu al 972 67 75 20 o envieu un correu a amics@fundaciodali.org