Pedro Madueño explicarà la seva relació personal i professional amb Antoni Pitxot al Teatre Museu Dalí

25.04.2017

El fotògraf Pedro Madueño pronunciarà la conferència Trenta anys amb Antoni Pitxot el proper 10 de maig, a dos quarts de 8 del vespre, sota la cúpula del Teatre-Museu Dalí de Figueres. L’acte, organitzat pels Amics dels Museus Dalí, compta amb la col·laboració de la Galeria El Claustre que, fins al 7 de maig, presenta a la seva seu de la Rambla de Figueres la mostra Antoni Pitxot, presència i absència.

Pedro Madueño, fotògraf de professió, ha tingut l’oportunitat de deixar testimoni gràfic d’alguns dels moments més destacats de la vida d’Antoni Pitxot al llarg dels últims trenta anys però, sobretot, ha compartit algunes experiències personals amb qui va ser primer director del Teatre Museu per desig de Salvado Dalí.

Va començar la seva trajectòria com a fotògraf amb quinze anys i ha desenvolupat la major part de la seva carrera al diari La Vanguardia. Amb la seva obra ha aconseguit set premis Foto Press, un Laus d’Or de fotografia, el Premi Godó de Fotoperiodisme, un Award of Excellence Society of Newspaper Design (SND) i el Vila Casas de fotografia. Pedro Madueño ha explorat tots els gèneres de la fotografia, des del reportatge fins al retrat.

Una de les seves imatges més conegudes és la que apareix a la portada de La Vanguardia totes les jornades electorals. La iniciativa es remunta a 1984, quan va proposar als candidats a la presidència de la Generalitat que acceptessin, per primera vegada, fotografiar-se junts. La imatge s’ha anat repetint des de llavors en convocatòries autonòmiques i municipals.

És autor de la imatge oficial del Príncep d’Astúries entre els anys 2002 i 2010 i també va signar la foto oficial del President de la Generalitat, Artur Mas. En els últims tres anys de vida de Salvador Dalí es va convertir en l’únic fotògraf que va tenir accés al pintor. Ha estat professor associat de l’Escola de Fotografia de la Fundació Politècnica de Catalunya i de la Universitat Pompeu Fabra.

Actualment imparteix classes de postgrau a la Universitat Autònoma de Barcelona.

L’activitat és gratuïta i oberta a tot el públic.