1.368.755 varen visitar les tres seus dels Museus Dalí l'any 2016

13.03.2017

Els museus Dalí van rebre 1.368.755 visitants durant el 2016, un 1.46% menys que l'any anterior. Per espais, el Teatre‐Museu Dalí i espai Dalí - Joies de Figueres varen atraure 1.134.234 persones; el Castell Gala Dalí de Púbol, 85.897; i la Casa‐museu Salvador Dalí de Portlligat, 148.624.

Les 3.399 enquestes portades a terme entre els visitants dels museus permeten constatar que valoren molt positivament els diferents museus de la Fundació Gala - Salvador Dalí: al Teatre‐Museu Dalí, el 44% dels enquestats l’ha considerat excepcional i el 45,6% molt bé. Al Castell de Púbol, el 20,2% l’ha valorat d’excepcional i el 63,6% molt bé. A la Casa Salvador Dalí, el 16% la valora d’excepcional i el 70,9% molt bé.

La Fundació Gala-Salvador Dalí atribueix la davallada a tres causes: un estiu càlid, el continuat descens del turisme rus i les restriccions a la frontera després dels atemptats de París. Malgrat això, es mantenen com un dels principals museus d'art de Catalunya i avancen que els visitants russos comencen a recuperar-se.

Al llarg d'aquest primers mesos, han augmentat un 15,3% respecte de l'any anterior. Un altre dels projectes en els que estan treballant més intensament és fer-se més presents al nord d'Àsia. En aquest sentit, el gerent de la Fundació Gala-Salvador Dalí, Joan Manuel Sevillano, ha explicat que al llarg de l'any es tancaran acords i projectes que "ens faran més estables" en aquesta zona.