Els Amics dels Museus Dalí descobreixen els secrets de la Sala Mae West

23.01.2017

Els Amics dels Museus Dalí comencem any amb dues Visites de Petit Format. Aquesta activitat té per objectiu examinar curosament un quadre o una sala, els enigmes que amaga i els detalls que sense l’ajuda de les guies especialitzades segurament no hi prestaríem atenció degut al simbolisme que abraça l'obra de Salvador Dalí

La primera d’aquestes visites va ser el passat diumenge 15 de gener, on guiats per l’Anna Massot, guia oficial de la Generalitat i col·laboradora del Servei Educatiu de la Fundació Gala - Salvador Dalí, vam conèixer més sobre l’obra Leda Atòmica, pintura que es troba a la sala Tresor del Teatre - Museu Dalí de Figueres.

La segona es fa aquest diumenge dia 29 de gener, a dos quarts d’11 del matí, i permetrà conèixer la sala Mae West.

Aquesta sala és una de les més populars del Teatre-Museu Dalí on podem contemplar la creació d'una habitació, a partir d'una imatge bidimensional, el guaix sobre paper de diari Rostre de Mae West utilitzable com apartament, c. 1934-35. El pintor, en una entrevista televisada explica: "Essent fenici, he preferit en lloc de fer un somni surrealista que s'escapa i esvaeix al cap d'un quart d'hora d'estar desperts, de fer un somni que pugui servir com a sala d'estar. O sigui, hi ha una llar, una boca que s'anomena saliva-sofà, on hom s'hi pot asseure molt còmodament. Pel mateix preu, tenim sobre el nas el lloc suficient per posar-hi un rellotge de mal gust suprem, el kitsch de l'art espanyol, i, naturalment, a ambdós costats del nas, els dos ulls, que són vistes nebuloses impressionistes del Sena de París".

Per a la realització d’aquest espai Salvador Dalí va comptar amb l’arquitecte, dissenyador i artista Óscar Tusquets, qui l’estiu passat va participar en una sopar tertúlia dels Amics dels Museus Dalí. La sala és fàcilment recordada pel sofà en forma de llavis que s’ha convertit en una icona del món dalinià i una enorme perruca que està en el Llibre de Rècords Guinness i que és obra del perruquer Lluís Llongueras.

Reserves a amics@fundaciodali.org o al telèfon 972 677 520.