Figueres acollirà un minicicle de cinema surrealista amb films de Buñuel i Man Ray el mes de novembre

17.10.2016

Els Amics dels Museus Dalí i el Cineclub Diòptria organitzen el minicicle 'Dalí i el cinema surrealista' a la Cate de Figueres els dies 2 i 9 de novembre a les 9 del vespre. Inclou les projeccions de les pel·lícules L'Âge d'Or (1930) i Un chien andalou (1929) de Luís Buñuel i Les Mystères du Château de Dé (1928) de Man Ray.

El cicle s’obrirà el dia 2 de novembre amb una conferència a càrrec de la Carme Ruiz, coordinadora del Centre d’Estudis Dalinians, on s’explicarà la relació entre aquests tres artistes arran de la seva complicitat amb els ideals surrealistes. Seguidament es projectaran les pel·lícules de Un Chien Andalou Les Mystères du Château de Dé. El dia 9 de novembre es projectarà L'Âge d'Or. Totes les sessions són gratuïtes per al públic.

Dalí i Buñuel es van conèixer durant la seva estada a la Residencia de Estudiantes de Madrid on forjaren una gran amistat. Això va fer que Dalí col·laborés en el guió de les dues obres de Buñuel. L'amistat, però, va quedar estroncada per l'aparició de Gala dins la vida de Dalí, el 1929, l'exili republicà del cineasta i l'acceptació del règim franquista per part de Dalí.

L'amistat de Dalí amb Man Ray ve de la mà de Marcel Duchamp a la dècada dels 30, època en què Duchamp els va presentar, encarregant-li a Man Ray que fotografiés diferents edificis de Gaudí per il·lustrar un article de Dalí sobre la bellesa comestible per la revista Minotaure. Des de llavors, es va crear una amistat personal fins al punt que va intervenir en obres de Man Ray com El retrat de Joella (1934) en què Dalí hi va pintar a sobre fent referència al seu mètode paranoico-crític.