dilluns, 5 de setembre de 2016

La retrospectiva de Salvador Dalí a Kyoto ha rebut 208.573 visitants

L'exposició temporal inaugurada al Museu Municipal d'Art de Kyoto l'1 de juliol passat va tancar aquest diumenge les seves portes, dia 4 de setembre, després de ser visitada per 208.573 persones. Tot seguit s'ampliarà i viatjarà fins a Tòquio, on s'inaugurarà el proper 13 de setembre al Centre Nacional d'Art, segons ha explicat la Fundació Gala-Salvador Dalí. Obrirà al públic del 14 de setembre al 12 de desembre.

Madonna de Portlligat, c. 1950 Morohashi Museum of Modern Art, Fukushima © Salvador Dalí, Fundació Gala-Salvador Dalí, Figueres/ VEGAP, 2016
Aquest projecte ha estat possible gràcies a la col·laboració del diari japonès Yomiuri Shimbun, que en són co-organitzadors junt a les tres institucions que hi presten obra: la Fundació Dalí, el Museo Reina Sofía de Madrid i el Dalí Museum de Saint Petersburg (Florida). Ha comptat amb la coordinació general i artística de la Fundació Dalí.

És la primera vegada que es porta al Japó una àmplia retrospectiva de Dalí amb obres de les tres col·leccions de l'artista més grans a nivell mundial. En aquesta ocasió també s'hi han sumat, excepcionalment, fons de museus japonesos.