dijous, 21 de juliol de 2016

Busquen testimonis i material gràfic dels cursos que Salvador Dalí va organitzar a Figueres l’any 1976

El Teatre - Museu Dalí de Figueres va acollir, el juliol de 1976, uns cursos de dibuix i pintura impartits per Salvador Dalí amb l’ajuda d’Antoni Pitxot. Quaranta anys després, els Amics dels Museus Dalí recuperaran els records d’aquelles jornades en un acte programat per a la tardor vinent. Per aconseguir el màxim de testimonis d’aquelles dates, es demana que els alumnes que vulguin aportar la seva visió d’aquelles jornades o aquelles persones que disposin de material gràfic d’aquells dies es posin en contacte amb l’entitat per participar d’aquest acte commemoratiu.

Dalí impartia les classes amb el suport d'Antoni Pitxot © Melitó Casals “Meli”/Fundació Gala-Salvador Dalí, Figueres, 2016. Drets d’imatge de Salvador Dalí reservats. Fundació Gala-Salvador Dalí, Figueres, 2016
Com recorda la premsa de l’època, aquestes classes varen estar obertes a vint-i-cinc alumnes seleccionats d’entre el centenar de candidats presentats d’arreu de l’Estat i de l’estranger. Precisament, la premsa va jugar un paper fonamental en aquells dies ja que els cursos es varen anunciar a través dels mitjans locals de l’època i també per la repercussió que varen tenir en algunes capçaleres internacionals, ja que Dalí impartia les classes amb models nues, un fet insòlit per aquells dies a la societat altempordanesa i espanyola prèvia als dies de la transició democràtica.

Les persones interessades en fer les seves aportacions (testimoni o material gràfic) poden adreçar-se als Amics dels Museus Dalí, telèfon 972 67 75 20 de 10 a 14 hores, o bé al correu electrònic amics@fundaciodali.org. S’adjunta foto d’una de les classes amb Salvador Dalí i Antoni Pitxot. Crèdits de la foto