Josep Playà i Blanca Reig guien els Amics per la ruta daliniana entre Figueres i Vilabertran

15.06.2016

Els Amics dels Museus Dalí vam fer la ruta daliniana Entre Figueres i Vilabertran el dissabte 11 de juny, una passejada a peu entre aquests dos municipis fonamentals per entendre l'etapa formativa de Salvador Dalí.

Vam agafar el camí a peu que separa les dues poblacions seguint els passos que feia Salvador Dalí quan hi anava tot passejant per pintar-hi o visitar al seu amic Ramon Reig, juntament amb la seva família o la seva colla d'amics de joventut.

Els participants en aquesta activitat vam fer parada per visitar el monestir de Santa Maria de Vilabertran guiats per Josep Playà, periodista i estudiós de Dalí i Blanca Sala Reig, néta del pintor Ramon Reig, que van recrear la vida que duien Dalí i Reig durant les seves estades al poble i van llegir textos escrits per Anna Maria Dalí a la seva autobiografia recordant els moments d’estiu viscuts a Vilabertran.

La torre modernista Ramon Reig, seu de l'Ajuntament de Vilabertran, és un lloc ideal pels amants de la pintura, una torre amb unes vistes a 360 graus que ens són fàcils de reconèixer en les obres d'ambdós pintors i que, sens dubte, seran un referent en l’aprenentatge i estil pictòric de Salvador Dalí.