Josep Playà relata les peregrinacions del quadre 'Eco antropomòrfic' de Salvador Dalí

20.04.2016

El periodista Josep Playà, membre de la junta directiva dels Amics dels Museus Dalí, ha publicat un ampli treball a La Vanguardia del diumenge, dia 17 d’abril, dedicat a explicar les peripècies de la pintura Eco antropomòrfic de Salvador Dalí fins a la seva arribada al Museu Dalí de Florida.

Aquest quadre era propietat del president de la Generalitat Josep Tarradellas i estava a la seva residència de Saint Martin-le-Beau. Gràcies al mateix Salvador Dalí, la pintura va anar a mans del prestigiós col·leccionista, Reynolds Morse, un industrial de Cleveland (Ohio), per 8.000 dòlars.

Ara, Playà ha aconseguit reconstruir aquest capítol desconegut de la vida del pintor gràcies al fons de l’arxiu Montserrat Tarradellas i Macià, que es troba al monestir de Poblet, i al testimoni de Josep Tarradellas, fill de l’expresident de la Generalitat. Eco antropomòrfic va ser pintat el 1937, en plena Guerra Civil, i té unes mides molt especials: 14 x 52 centímetres.

Com explica el periodista especialitzat en el geni empordanès: “La intervenció de Dalí era coneguda, però se n’ignoraven els detalls: quin quadre era, quan es va fer l’operació, quant se’n va pagar i quin era el nom del comprador”.