Ramon Boixadós reelegit president de la Fundació Gala - Salvador Dalí

14.03.2016

Ramon Boixadós ha estat reelegit, per aclamació president, de la Fundació Gala - Salvador Dalí per cinc anys més en la reunió del Patronat celebrada aquest dilluns, dia 14 de març, a Figueres. A més, també s'ha renovat en el càrrec de secretari general a Lluís Peñuelas i s'ha donat entrada a tres nous patrons: el conseller de Cultura Santi Vila, el secretari general del departament de Cultura de la Generalitat, Pau Villòria i al director del diari La Vanguardia, Marius Carol.

La Fundació Gala-Salvador Dalí, segons ha explicat en roda de premsa posterior a la reunió del seu patronat, s'ha fixat com a objectiu prioritari incidir en el mercat xinès per donar a conèixer l'obra de l'artista empordanès. Segons defensen, és un mercat "fonamental" que ha de créixer turísticament en els propers anys. Per això, la fundació està fent entrevistes, conferències i també exposicions temporals al gegant asiàtic, com la de Dalí Media a Xangai que ha rebut més de 160.000 visitants. L'entitat ha presentat el balanç del 2015 i destaca que, malgrat la davallada del 9,5% dels visitants, l'any es tanca amb un superàvit de 2,9 MEUR. La caiguda del turisme rus ha causat el descens de públic, tot i que fundació creu que la situació es redreçarà aquest any.

Els Museus Dalí van rebre el passat 2015 uns 50.000 visitants asiàtics, dels quals 10.000 eren xinesos. Una xifra que la fundació creu que pot anar progressivament a l'alça. És per això que ja treballen en alguns projectes més concrets a la Xina que, de moment, no han volgut desvetllar.

Satisfacció dels visitants

La Memòria de la Fundació Gala – Salvador Dalí també recull els resultats de les enquestes realitzades entre els visitants dels Museus. Les 3.164 enquestes permeten constatar que valoren molt positivament els diferents museus de la Fundació Gala ‐ Salvador Dalí: al Teatre‐Museu Dalí, el 35,2% dels enquestats l’ha considerat excepcional i el 50,7% molt bé. Al Castell de Púbol, el 8% l’ha valorat d’excepcional i el 72,3% molt bé. A la Casa Salvador Dalí, el 24,5% la valora d’excepcional i el 61,3% molt bé.