´Dalí, la darrera gran obra´, finalista al Festival de Films d´Art a Montréal

02.03.2016

El Festival International du Film sur l'Art (FIFA) ha anunciat aquesta matinada els finalistes de la seva 34ena. edició, entre els que s'hi compta 'Dalí, la darrera gran obra', documental produït per la Fundació Dalí i realitzat per DocDoc Films. Es projectarà a l'Auditori Maxwell-Cummings del Musée des Beaux-Arts de Montréal els dies 18 i 20 de març. La programació del festival, que té lloc entre el 10 i el 20 de març, inclou també performances, exposicions, trobades, classes magistrals i taules rodones.

La Fundació Dalí, a través d'un comunicat, ha expressat "la seva satisfacció per la projecció que es dóna a la figura de Salvador Dalí i al seu Teatre-Museu en un certamen com el de Montreal", un prestigiós festival de natura competitiva que enguany presenta 170 pel·lícules provinents de 25 països diferents.

L'estrena europea d'aquesta producció va tenir lloc a Figueres el 19 de novembre de 2015 durant l'acte d'homenatge públic a Antoni Pitxot, director del Teatre Museu i vice-president de la Fundació Gala - Salvador Dalí, traspassat el 12 de juny passat. L'acte va ser organitzat per l'Ajuntament de Figueres, la Fundació Gala - Salvador Dalí i els Amics dels Museus Dalí.

Va ser presentada al AVICOM-FIAMP, el Festival Internacional de l'Audiovisual i Multimèdia sobre Patrimoni i Museus organitzat per la secció audiovisual de l'ICOM, on va guanyar el premi Gold en la categoria de documentals llargs, i es va destacar que el documental “no és tan sols una visita virtual al museu Dalí sinó que també mostra continguts que difícilment es poden trobar en un sol suport”. Així mateix, es va presentar al Beirut Art Film Festival, Líban.