Sortida a Perpinyà

03.02.2015

Com podeu veure a l'entrada anterior, el passat 31 de gener els Amics dels Museus Dalí vam anar a la inauguració de l'exposició 40 anys del Museu Dalí.

Vam arribar a la capital rosellonesa en TGV; a l'estació de tren ens esperava en Lluís Colet, president de l'Associació Amics del Centre del Món, qui ens va fer una magnífica explicació sobre la famosa proclamació del geni Dalí en la qual sentenciava que el centre del món s'ubica a la vella Gare de Perpinyà. A més, ens va convidar a participar dels actes que es duran a terme aquest proper estiu de 2015 en commemoració del 50è aniversari del "Viatge Triomfal" fet per Dalí de Ceret fins a Perpinyà.

Com els Amics no ens podem estar de conèixer nous indrets, també vam visitar el Palau dels Reis de Mallorca, el primer Castell i residència reial a Europa en esdevenir fortalesa militar, i que està molt ben conservat.

Després d'un bon dinar a l'emblemàtic Restaurant La Vienne, vam anar cap al Castellet, on es troba el Museu Català de les Arts i Tradicions Populars i on durant tot l'any es manté encesa la flama del Canigó.

Finalment, vam anar caminant fins el nou i moderníssim Teatre del Arxipèlag, dissenyat pel famòs arquitecte Jean Nouvel. Vam tenir la sort de poder conèixer gairebé tots els racons del teatre: vestíbul, sala principal, escenari, caixa escènica, i la sala alternativa.