dilluns, 19 de gener de 2015

Visita de petit format - Palau del Vent

El darrer 18 de gener els Amics del Museu Dalí vam poder gaudir de la visita de Petit Format de la sala Palau del Vent. En aquesta visita guiada, la Marta Autamell -després d'haver fet una magnífica tasca de documentació- ens va explicar detalladament tots els secrets d'aquesta sala tan plena de simbologia per a Dalí.

La Marta Autamell, tota una experta, va ser l'encarregada de fer-nos la visita guiada de la sala del Palau del Vent.

Les visites de Petit Format es fan a primera hora d'obertura, per la qual cosa podíem tenir la Sala només per a nosaltres. Quin plaer!

Al sostre de la Sala Palau del Vent hi ha l'impressionant quadre amb el mateix nom, el qual és una referència explícita a la nostra comarca. Va ser el poeta Joan Maragall qui primer va anomenar l'Empordà com el Palau del Vent

Contemplant el bust de Velàzquez, a qui tant admirava Salvador Dalí.

Les visites de Petit Format que els Amics del Museu Dalí han organitzat en col·laboració amb el servei educatiu de la Fundació Gala-Salvador Dalí són una excel·lent oportunitat per conèixer en detall les principals sales del museu. Són visites d'aproximadament una hora i mitja de durada i que versen exclusivament sobre una sala. Apart de fer un recorregut visual de les obres que s'hi exposen, l'explicació recull també totes les observacions i proclames que el geni empordanès va fer sobre la concepció i creació de cada sala.