Conferència: "L'empremta de l'Empordà i la cultura catalana en l'obra de Salvador Dalí"

28.11.2014

Dels escrits de Montaigne, Dalí en va extreure la frase: l'única manera d'arribar allò universal és a través de l’ultra local.

Amb aquesta proposició va començar la xerrada la coordinadora del centre d’estudis dalinians Carme Ruiz que va fer un recorregut per les seves obres, sobretot dels anys 20, analitzant els objectes populars i tradicionals que més s’hi repetien.

Els porrons, les espardenyes, les sardanes... formen part del nostre folklore i per conseqüència, Dalí que estimava Figueres i Catalunya les va plasmar en moltes de les seves obres.

Una conferència que ens va permetre veure obres que molts no coneixíem, degut a l’extensa  obra pictòrica que va crear, i ens va fer fixar-nos amb detalls que sense la Carme segurament no hi haguéssim parat a fixar-nos-hi mai.

Us deixo amb la conferència completa perquè els que no vau poder assistir-hi us impregneu d’un Dalí novell però, ja des de llavors, autènticament empordanès i català.