dijous, 26 de juliol de 2012

Presentació de la Nit dels Amics

Un any més Amics dels Museus Dalí celebra la Nit dels Amics en aquest entorn tan màgic. Com ja és tradició la nit s’organitza en 3 moments successius: primer una actuació sota la cúpula, en segon lloc un passeig pel museu i per acabar compartirem una copa de cava amb alguna sorpresa al Pati de les Lògies.
L’actuació d’aquest any serà protagonitzada per l’Agrupació Mediterrània Dansa, que ens ha preparat un petit recull de coreografies.
Enguany Amics dels Museus Dalí ha estat treballant a reforçar els seus vincles amb altres entitats figuerenques com són l’Escola d’Hostalaria de l’Alt Empordà, Comerç Figueres, el Museu del Joguet, l’Institut d’Estudis Empordanesos i la Fundació Altem per tal de teixir vincles i tenir més presència a la ciutat.
Com a preludi al passeig pel museu, volem destacar algunes novetats al nostre museu. Destaquem al 3er pis un conjunt  de 25 estampes de l’any 1968, anomenat Aliyah, que respon a un encàrrec que va rebre Dalí per celebrar els 20 anys de la creació de l’estat d’Israel. Aliyah és le terme que designa el retorn del poble jueu a la terra promesa. Aquesta exposició finalitzarà a finals d’any.
A la Sala del Tresor, trobaran exposat Estudi per La mel és més dolça que la sang de l’any 1926, quadre fonamental, un desl primers quadres surrealistes de Dalí i la miniatura Gala, primer retrat que fa a la seva musa, que és una joia de minúcia.
A la Sala de les Peixeteries, trobaran un quadre de l’any 1920 realitzat per Dalí a l’edat de 16 anys. Es tracte de Retrat del meu pare. Trobaran també un muntatge que mostra 2 obres sobre un mateix suport de cartró. Es tracta d’una obra del 1921 Nimfes i senyoretes a la font d’un jardí  i Figura d’esquenes pintat l’any 1925 amb la seva germana Anna Maria de model.
A propòsit de la seva germana, els informem que l’editorial Viena ha reeditat les memòries d’Anna Maria Dalí, que aquesta escriu en resposta a la publicació de La vida secreta de Salvador Dalí, ja que considera que el pintor falla a la veritat sobre el que va ser la seva primera etapa quan encara viu a la casa familiar. Aquest testimoni és una meravella pels amants de Dalí i Amics dels Museus Dalí en té uns quants exemplars a disposició a  un preu molt especial.
Bé, ens queda presentar l’actuació d’avui.
El grup de dansa Mediterrània Dansa neix l'any 2000 amb vocació d'esbart dansaire i amb moltes idees per a introduir a la dansa catalana aspectes innovadors. Els nostres espectacles estan pensats per aconseguir la divulgació de la nostra dansa i de la nostra història així com els valors catalans d'una manera amena i a través d'una història.
El cos de dansa consta de 25 balladors amateurs d'entre 15 i 40 anys i compta amb “El Far de la Mediterrània", escola de dansa tradicional catalana de l'Agrupació Mediterrània Dansa de Figueres per nens d’entre 3 i 12 anys.
L’actuació d'avui  és un recull de diferents fragments d’espectacles que l’agrupació AMD ha presentat al llarg de la seva trajectòria.
  1. “Ball del poble”, fragment de l’espectacle “Bruixes”, història que fa una pinzellada a la cacera de bruixes a l’edat mitjana.
  2. “Ball del Patufet”, interpretada pel grup de dansaires més petis, els “Belluguets”.
  3. “Carnaval tot l’any”, interpretada pel grup “Mediterrània Jove”, fragment de l’espectacle “El Far de la Mediterrània”.
  4. “Carnaval”, interpretada  per l’esbart Mediterrània, fragment de l’espectacle “Records de festa”, el qual se centra a la ciutat de Figueres al voltant del 1900.